2013-10-16

Varför skriver man inte brev längre?

Medan jag rensade bland mina saker så hittade jag en massa brevpapper och brev som min vän hade skickat till mig. Vi var bästa kompisar när vi var små och bär jag flyttade till Västerås så började vi skicka brev till varandra och jag kommer ihåg hur glad man blev när man fick sitt speciella brev i posten :) Idag så skriver man inte såna brev längre vilket jag tycker är riktigt tråkigt. Jag menar, vem tycker inte att det är mer romantiskt med ett handskrivet kärleksbrev istället för ett mail? Och blir inte alla brev mer personliga och speciella om man skriver de för hand på sitt egna brevpapper istället för på datorn? Jag vet att det går snabbare att skicka ett mail eller ett sms men jag vill ha brev också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar